Faget så langt.

Faget så langt.

Dette innlegget marker slutten på et bloggprosjekt som skulle inneholde 7 forskjellige temaer innenfor bærekraft. Dette var en del av undervisningsplanen i valgfaget Varehandel: bærekraftig og digital. Grunnen til at jeg valgte nettopp dette valgfaget er at jeg føler det kommer godt med i veien jeg forhåpentligvis kunne skapt innenfor markedsføring. Jeg har deriblant jobbet i en årrekke i kiwi som også var en åpenbar faktor til at jeg valgte varehandel som mitt valgemne.

https://studievalg.no/skoler/hogskole/oslo/oslo/hoyskolen-kristiania-oslo

Semesteret startet veldig bra med interessante og morsomme forelesninger hvor jeg følte at læringsutbyttet var stort, mye grunnet kompetansen og formidlingsevnen til foreleserne. Det som gjorde det hele enda bedre var at det stadig ruslet inn gjesteforelesere som hadde mange år bak seg i bransjen samtidig som de jobbet i interessante bedrifter som konkurrerte i markeder som ofte er basert på tradisjonelle løsninger.

Så kom Covid-19 og skapte stor usikkerhet blant både meg selv og de aller fleste av mine medstudenter. Undervisninger ble avlyst og hovedkvarteret for oss studenter, biblioteket, ble stengt. Mens vi satt i denne tøffe situasjonen var det vanskelig å se hvordan de resterende undervisningene skulle være, men jeg kan ikke gi nok kreditt til hvordan foreleserne har håndtert situasjonen og fortsatt klart å formidle kunnskap gjennom en pc-skjerm.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta-og-kunnskap-om-covid-19/fakta-om-koronavirus-coronavirus-2019-ncov/

Det jeg syns har vært mest spennende med denne delen av faget er det generelle innenfor bærekraft. Dette grunnet at det kommer til å være en stor del av det framtidige markedet. Disruptive endringer og grønne versjoner av eksisterende markedsføringsmodeller er det som fanget min oppmerksomhet mest mye fordi det er så viktig og forståelsen av det kan være verdifullt i arbeidslivet.

Neste del av faget. Jeg har nå startet opp med kurs i Google Analytics, Google Ads og Facebook Blueprints som vi skal bruke i e-handel og for å analysere blogg og nettbutikk senere i kurset. E-handel er dermed det neste vi starter opp med etter påskeferien og er noe jeg ser veldig frem til og håper Høyskolen Kristiania fortsetter å levere på tross av covid-19.

https://usus.no/ressurs/hvordan-lage-en-malingsplan-for-google-analytics/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *